En lysande dag hos oss

07:00. Förskolan öppnar och vi äter frukost
Hos oss är morgonen viktig. Många föräldrar börjar sitt arbete tidigt och det ska kännas tryggt att lämna sitt barn hos oss. Vi äter frukost tillsammans på Kristallens avdelning och pratar om vad som ska hända under dagen. Vi försöker alltid skapa en varm och hemlik miljö med goda dofter.

07:30. Vi går ut till gården
Efter blöjbyte och toalettbesök går vi ut till gården för att ta vara på ljuset och ägna oss åt dagens roliga aktiviteter. Föräldrar som lämnar sina barn efter 07:30 ansluter till vårt härliga gäng utomhus. Vi pedagoger engagerar oss i barnens lek och ser till att alla har roligt och är glada. Framåt 9:30 äter vi en bit ekologisk frukt. Efter det ägnar vi oss åt dagens planerade aktiviteter. Några har gympa medan andra går på utflykt. En del har skapande medan vissa ägnar sig åt matematik. Alla avdelningar har sitt alldeles egna veckoschema som de följer.

10:30. Vi har samling på avdelningen
Efter att vi har gått på toaletten och tvättat av oss samlas vi på våra respektive avdelningar för en mysig och inspirerande samling. På samlingen lär vi oss alltid något nytt tillsammans. Varje dag har sitt eget samlingstema.

11:00. Vi äter lunch
Vi sitter ner tillsammans i lugn och ro och äter en god, näringsrik och varierad lunch. Pedagogerna hjälper de barn som behöver det. Naturligtvis serverar vi specialkost om ditt barn behöver det.

11:30. Vi sover eller har lässtund
De små barnen sover tillsammans med pedagogerna. Varje barn sover så länge som det behöver. De äldre barnen vilar eller ägnar sig åt lugn och avkopplande lek.

14:00. Vi äter mellanmål
För att få energi inför eftermiddagens aktiviteter äter vi ett ordentligt mellanmål. På sommarhalvåret äter vi mellanmålet utomhus på gården. Därefter går vi på toaletten, byter blöja och gör oss redo för att gå ut. Ibland stannar en grupp inomhus för att ägna sig åt planerade aktiviteter.

15:00. Vi går ut
För det mesta leker vi ute på gården eller i parken. Vi roar oss med det som väderleken och naturen erbjuder: såväl vattenplask som pulkaåkning kan stå på schemat. När orken tryter ser vi till att fylla på med lite ekologisk frukt. Så småningom går vi in och avrundar dagen på Kristallens eller Solens avdelning.

17:30. Förskolan stänger. Tack för en lysande dag!
Hos oss ska hämtningen vara en glädjefylld stund där du som förälder får ägna all uppmärksamhet åt ditt barn. Pedagogen berättar mycket kort hur dagen har varit. Om du har några frågor eller funderingar bokar vi mer än gärna in ett möte där vi kan prata mer om ditt barns utveckling.